phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره روانشناسی کودک در تهران

بهترین روانشناس کودک در تهران

این مطلب را بعدا مطالعه کنید!!

(( دانلود فایل PDF ))

 

یکی از شیرین‌ترین ثمره‌ی زندگی مشترک، داشتن فرزند است. کودکان همانقدر که می‌توانند زندگی‌مان را شیرین و پررنگ کنند، به همان اندازه هم می‌توانند برعکس عمل کنند. یعنی از آنجایی که زبان کودکان با زبان ما کاملا فرق دارد، گاهی اوقات ممکن است نتوانیم آن‌ها را درک کنیم. به همین دلیل هرچقدر که بخواهیم بیشتر برای حل کردن مشکلات روحی‌شان تلاش کنیم، ممکن است حتی تاثیرات برعکس را دریافت کنیم. در چنین شرایطی بهترین راه، مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی و کمک گرفتن از یک مشاور روانشناس کودک است. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

هم چنین بخوانید: مشاوره روانشناسی تهران

مرکز بهترین روانشناس کودک در تهران

یکی از سخت‌ترین کارها برای کودکان، بیان مشکلاتشان به زبان رایج است. چرا که دنیای کودکان مانند جهان ما پیچیده نبوده و حتی ممکن است خودشان هم متوجه نباشند که گرفتار مشکلات روحی و روانی شده‌اند. به همین دلیل ممکن است ناهنجاری‌های زیادی در رفتارشان به وجود بیاید. این کار می‌تواند مشکلات زیادی را برای کودکان، در اجتماع‌هایی نظیر مدرسه و… به وجود بیاورد. در چنین شرایطی نیاز است والدین کودک، او را به یک مرکز مشاوره روانشناسی برده و از کمک افراد حرفه‌ای و متخصصان مشاوره روانشناسی کودک بهره‌مند شوند. به طور کلی یک مشاور روانشناس کودک می‌تواند بسیار مفید واقع شود و مشکل کودکتان را به راحتی حل کند. در ادامه، به روش کار او خواهیم پرداخت.

مشاوره روانشناسی کودکان

ضرورت و اهمیت روانشناسی کودک

شاید بسیاری از والدین در دهه‌های گذشته، آشنایی چندانی با مبحث روانشناسی کودک نداشتند. چرا که همه فکر می‌کردند مشکلات روحی و روانی فقط متخص بزرگسالان است. آن‌ها فکر می‌کردند کودکانشان فقط نیاز به مراقبت‌های فیزیکی دارند. به همین دلیل هم کودکان با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و حتی تا دهه‌ها بعد، با مسائلی که حل نشده باقی مانده بود، زندگی می‌کردند. اما امروزه علم روانشناسی توانسته به سوالات بسیار زیادی راجع به مسائل کودکان پاسخ بدهد، که در گذشته همچنان حل نشده و مبهم بود. والدین نسل‌های اخیر به خوبی دریافته‌اند که علاوه بر مراجعه به مراکز بهداشت و چک کردن سلامت فیزیکی کودکانشان، مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی برای مشاوره روانشناسی کودکان، در زمان نیاز بسیار ضروری است.

هم چنین بخوانید: مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

مراجعه به روانشناس کودک را ضروری بدانیم!

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پی بردن به مشکلات روحی کودکان کار ساده‌ای نیست. یعنی شاید از یک فرد بزرگسال مشکل روحی‌اش را بپرسیم، او بتواند به راحتی تمام علایئم افسردگی حاد را بیان کند. اما در مورد کودکان چنین موضوعی به این راحتی‌ها نبوده و مشکلاتشان توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست. برای این کار نیاز به یک مرکز مشاوره روانشناسی و کمک گرفتن از روانشناس کودک است. چرا که روانشناس کودک از طریق راه‌هایی نظیر نقاشی، بازی، سوالات مخصوص و… می‌تواند شخصیت و روان کودک را به خوبی تجزیه تحلیل کند و مشکل روحی‌اش را به طور دقیق تشخیص بدهد.

روانشناسی کودک

روانشناس کودک و نوجوان

مشاور روانشناس کودک فردیست که در رشته روانشناسی فارغ‌التحصیل شده است. این افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته روانشناسی یکی از گرایش‌ها را به صورت کاملا تخصصی ادامه می‌دهند. سپس در مرکز مشاوره روانشناسی مشغول به کار می‌شوند. مشاور روانشناس کودک با توجه به مطالعات گسترده‌ای که در این زمینه داشته و تجربیاتی که در زمینه درمان کودکان متعدد کسب کرده است، برای حل مشکلات آن‌ها بسیار مناسب است. در بسیاری از موارد یک روانشناس ماهر کودک، می‌تواند مشکلاتی را به سادگی حل کند که شاید از دیدگاه شما هرگز قابل حل نبود.

 

هم چنین بخوانید: بازی درمانی چیست؟ 

 

روانشناس کودک

روش کار مشاور روانشناس کودک چگونه است؟

از آنجایی که نمی‌توان به صورت مستقیم و با زبان عامیانه و ساده پی به روحیات و مشکلات کودکان برد، روانشناسان کودک هم از روش‌های مخصوص خودشان استفاده می‌کند. روش‌هایی که کاملا ناخودآگاه بوده و ریشه در روان کودک دارد.

برای مثال آن‌ها می‌توانند با مطرح کردن برخی از سوالاتی که از دیدگاه ما کاملا بی‌ربط است، به نتایج بسیار شگفت‌انگیزی راجع به روحیات کودک برسند. به همین دلیل است که مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی و رزرو وقت مشاوره روانشناسی کودکان، می‌تواند گره از مشکلات متعدد کودک را بگشاید.

مشکلاتی که از دیدگاه ما ممکن است غیرقابل حل باشند، می‌توانند به راحتی توسط روانشناسان کودک رفع گردند. چرا که آن‌ها علم انجام این کار را دارند و روان کودکان را حتی بهتر از پدر و مادرهایشان می‌دانند. البته ممکن است گاهی اوقات این فرایند (شناخت کودک و مشکلاتش) چند جلسه‌ای طول بکشد.

گرفتن وقت مشاوره روانشناسی کودک در تهران

روانشناسی کودکان یک مبحث بسیار ویژه است، چرا که تربیت صحیح فرزندان و سبک های فرزند پروری در روند رشد کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با مراجعه به یک متخصص روانشناس کودک، شما می‌توانید بیش از پیش بر مشکلات فرزند دلبندتان آگاه شوید و روند رشد کودکتان را برای او آسان‌تر کنید. برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی کودک در تهران و کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی کودک مرکز مشاوره روانشناسی سلامت، با شماره زیر تماس بگیرید.


۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن