phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مرکز مشاوره روانشناسی

خدمات مرکز مشاوره روانشناسی چیست؟

مرکز مشاوره روانشناسی در چه مسائلی به ما کمک می کند؟

فرقی ندارد فردی موفق باشیم و یا ناموفق، مشکلات روحی و روانی برای همه‌ی انسان‌ها وجود دارد. اما برخورد افراد با این مشکلات بسیار مهم است. چرا که افراد زیادی بر این باورند که تنها مشکلات فیزیکی نیاز به مراجعه به پزشک دارد. متاسفانه چنین تفکرات اشتباهی موجب می‌گردد تا افراد، نه تنها مشکلاتشان حل نشود، بلکه حتی به تعداد آن‌ها هم اضافه گردد. جالب است بدانید مشکلات روحی می‌تواند مسائل دردسرساز زیادی را ایجاد کند.

اما با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات و دردسرهای آتی را گرفت. حالا سوال اینجاست که مرکز مشاوره روانشناسی چه خدماتی دارد و چرا باید به جای مراجعه به مطب روانشناس به چنین جایی مراجعه کرد؟ خب اگر می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید، حتما تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

 

هم چنین بخوانید: مشاوره غیر حضوری

انواع خدمات مشاوره روانشناسی 

مرکز مشاوره روانشناسی جاییست که با مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و یا بهزیستی فعالیت می‌کند. معمولا در این مراکز روانشاسان و متخصصان متعددی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستد. چرا که شما هم به خوبی می‌دانید بحث روانشناسی کاملا تخصصی بوده و شاخه‌های متعددی دارد. یعنی از روانشناسی فردی گرفته تا روانشناسی کودک، خانواده، سکس تراپی، تحصیلی و… هر کدام متخصص خاص خودشان را دارند.

خوشبختانه در یک مرکز مشاوره روانشناسی ۸ تا ۳۰ درمانگر متخصص یک یا چند حوزه‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم هستند. این متخصصان می‌تواند هر مشکلی را به راحتی و با جلسات مشاوره متعدد، برای افراد حل کنند.

مرکز مشاوره روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی مشکل را حل کنیم

زمانی که دقیقا نمی‌دانید مشکلتان چیست و باید به کدام متخصص روانشناس مراجعه کنید، مرکز مشاوره روانشناسی می‌تواند بهترین گزینه پیش رویتان باشد. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم این مراکز دارای چندین متخصص در حوزه‌های مختلف روانشناسی هستند که می‌توانند مشکلاتتان را حل کنند.

دقیقا مانند کلنیک‌های درمانی که متخصصان متعددی در آنجا مشغول به کار هستند، مراکز مشاوره روانشناسی هم به همین شکل دارای روانشناسان با تخصص های مختلف‌اند که می‌توانند در حل مشکلات شما به شما کمک کنند. از آن جایی که در یک مرکز مشاوره روانشناسی، متخصصان زیادی برای کمک‌رسانی به مردم وجود دارند، می‌توان برای هر مشکل روحی و یا روانی به آنجا مراجعه کرد.

 

هم چنین بخوانید: روانشناس یا روانپزشک؛ به کدام یک مراجعه کنیم؟ 

تفاوت مراجعه به مطب و مرکز مشاوره روانشناسی

این یک واقعیت است که ما (به جز افرادی که رشته روانشناسی خوانده‌اند)، تخصصی در مسائلی روانشناسی نداریم. به همین دلیل هم نمی‌دانیم مشکلاتمان دقیقا مربوط به کدام حوزه‌ی تخصصی روانشناسی می‌شوند. با این که یک مشاور روانشناس، می‌تواند هم‌زمان در چند حوزه تخصصی کار کند، اما ممکن است به تشخیص او شما نیاز به مراجعه به مشاور دیگری را داشته باشید.

این در حالیست که اگر شما به یک مرکز مشاوره رواشناسی مراجعه کنید، دیگر نیازی نخواهد بود بار دیگر وقتتان برای پیدا کردن سایر متخصصان تلف شود. چرا که در همان‌جا متخصصی که مربوط به مشکلات شما می‌شود، حضور داشته که می‌تواند به شما کمک کند. حالا آن‌ها دقیقا از کجا می‌دانند که مشکلمان مربوط به کدام حوزه است؟

مرکز مشاوره روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

بهره گیری از تست روانشناسی

زمانی که به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه می‌کنید، از شما آزمون‌های روانشناسی گرفته می‌شود. این آزمون‌ها سریعا نوع شخصیت شما و همچنین گروه‌بندی روانی را مشخص می‌کنند.

پس از آن با بیان موضوع مشکلتان یکی از متخصصان آنجا به شما معرفی می‌گردد. اگر متخصص روانشناسی، احساس کند که مشکلتان خارج از حوزه مطالعاتی اوست، همانجا شما را به بهترین روانشناس دیگر معرفی می‌کند. تمامی این فرایند بسیار کوتاه بوده و زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

 

هم چنین بخوانید: اهمیت مشاوره خانواده در زندگی امروزی

بهترین مرکز مشاوره خوب در تهران را اینجا مشاهده کنید!

در وهله اول یک مرکز مشاوره روانشناسی خوب باید ظاهری تمیز و کاملا اصولی داشته باشد. بدین معنا که باید برای هر مشاور روانشناس یک دفتر یا اتاق کاری مجهز و تمیز در نظر گرفته شود. از طرفی دیگر مراکز معتبر همگی باید دارای مجوز رسمی باشند و تحت نظارت روانشناسی و بهزیستی فعالیت کنند. اگر مرکزی، این ویژگی‌ها را داشت می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب کردن باشد.

کلینیک فوق تخصصی روانپزشکی تهران

علاوه بر روانشناسان، ممکن است در یک مرکز مشاوره روانشناسی، شاهد حضور یک روانپزشک هم باشیم. چرا که در برخی شرایط، ممکن است افراد دچار اختلالات روانی باشند که نیاز به کمک گرفتن از یک روانپزشک خوب باشد. این موضوع یک مزیت برای مراکز مشاوره روانشناسی به شمار آمده و نشانگر کامل بودن کادر درمانی‌شان است.

 

هم چنین بخوانید: چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟ 

شماره تلفن مرکز مشاوره روانشناسی

شما عزیزان می‌توانید ببرای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران با شماره مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن