phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره غیرحضوری

مشاوره غیرحضوری از راه دور

مشاوره غیرحضوری آنلاین، سریع ترین روش برای درمان

امروزه در قرن بیست و یکم و با رشد فضاهای ارتباطی نوین‌ای که در دسترس همه مردم قرار گرفته است، خدمات رسانی به بیماران نیز شکل تازه‌ای را یافته است. در سال گذشته با توجه به پیدایش و گسترش بیماری کرونا، لزوم ایجاد راهکارهای ارتباط از راه دور نیز بسیار بیشتر شده است.

همچنین با ایجاد قرنطینه‌های طولانی مدت، تقریبا در تمام دنیا شاهد بروز اختلالات روانی مختلف و اختلافات خانوادگی عدیده بوده ایم. مشاجرات و آزار زنان وکودکان بخشی از پیامدهای کرونا در زیر سقف خانه‌ها محسوب می‌شود. در این آشفته بازار روانی، مددکاران و روانشناسان نقش به سزایی برای کمک به جامعه داشته اند.

مشاوره تلفنی
مشاوره تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره غیرحضوری یا مشاوره آنلاین، روش جدیدی است که در آن مشاور با استفاده از یکی از روش‌های ارتباط از راه دور، مانند تلفن، ویدئو کنفرانس، چت آنلاین و … به مددجوی خود مشاوره می‌دهد. با استفاده از این روش می‌توان گفت مشاور دیگر در دسترس مستقیم بیمار قرار دارد و همیشه در کنار او است. این فرآیند یکی از رویاهایی بود که سال‌ها پیش از این بسیاری آرزوی آن را داشتند.

شما در منزل و یا محل کار خود، روی صندلی خود به راحتی نشسته اید و با خجالت و حیای بسیار کمتری با مشاور خود (که ممکن است هرگز هم او را از نزدیک نبینید) مشکلات‌تان را بازگو می کنید و از او کمک می‌خواهید. البته بسیاری بر این باورند که برای ایجاد ارتباط موثر بین بیمار و مشاور، ارتباط مستقیم بین آنها لازم است.

مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین

مشاوره غیرحضوری یا مشاوره آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری، حرفه‌ای کاملا تخصصی به حساب می‌آید. به این معنی که اگر مشکل خانوادگی خاصی دارید، حتما باید با مشاور غیرحضوری متخصص در همان زمینه، تماس بگیرید. مشاوره غیرحضوری در اغلب مراکز مشاوره، در گروه‌های تخصصی زیر انجام می‌گیرد:

  • مشاوره غیرحضوری زوج درمانی
  • مشاوره غیرحضوری پیش از ازدواج
  • مشاوره غیرحضوری درمان اختلالات کودکان
  • مشاوره غیرحضوری تحصیلی و کنکور
  • مشاوره غیرحضوری شغلی
  • مشاوره غیرحضوری خانواده

خانواده بنیادی‌ترین نهاد یک جامعه به شمار می‌رود که سلامت جامعه در گرو حفظ سلامت آن است. خانواده کانون رشد، تکامل، التیام و شفادهندگی آسیب‌هایی است که فرد در جامعه دریافت می‌کند. خانواده بستر تغییر و تحولات فرد به حساب می‌آید. بستری که می‌تواند موجب شکوفایی و یا فروپاشی فرد گردد. به همین دلیل هم حل مشکلات و معضلات خانوادگی می‌توانند به سلامت جامعه کمک شایانی نمایند.
یکی از رسالت‌های مشاورین و روانشناسان، حفظ سلامت روانی خانواده‌ها است. مشاور وظیفه دارد تا به اعضای خانواده در حل معضلات و چالش‌های پیچیده آنها کمک نموده و ایشان را راهنمایی کند. رسم مشورت و کمک گرفتن از افراد مجرب، از دیر باز در خانواده‌ها وجود داشته و همه برای رفع مشکل خود به یک ریش سفید و معتمد مراجعه می‌کردند.

مشاوره غیر حضوری
مشاوره غیر حضوری

اما امروزه مشکلات بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است و فاصله نسل‌ها به گونه‌ای است که ریش سفید به تنهایی نمی‌تواند مشکلات فرد را حل نماید. مشاوره خانواده یکی از تخصص‌های کاربردی‌ای است که به زیر شاخه‌های متعددی همچون موارد ذیل تقسیم می‌شود:
● مشاوره پیش از ازدواج
● مشاوره دوران بارداری
● مشاوره فرزندپروری
● مشاوره اختلافات زناشویی
● مشاوره کودک و نوجوان
● مشاوره طلاق
● مشاوره خیانت
● مشاوره مسائل جنسی و سکس‌تراپی
● مشاوره استرس و اضطراب
● مشاوره شغلی و …
اگر در خانواده خود با مشکلاتی مانند مشکل ارتباط با همسر، ایجاد طلاق عاطفی و دلسردی، مشکلات جنسی و زناشویی، مشکلات روانی و افسردگی‌های ناشی از بیماری، همسر آزاری، کودک آزاری و یا هر ناهنجاری چالش برانگیز دیگری مواجه هستید، حتما با مشاور متخصص ارتباط برقرار نمایید. به یاد داشته باشید، در بسیاری از بحران‌ها، اتلاف وقت منجر به پیچیده‌تر و بزرگ‌تر شدن آن معضل خواهد شد.

 

همچنین بخوانید: چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟

مشاوره غیرحضوری خانواده (و یا حضوری) به افراد یک خانواده کمک می‌کند تا با ایجاد ارتباط سالم و اصولی، بحران‌های روزمره زندگی را با کمک هم پشت سر بگذارند.

حل مشکلات درون خانوادگی، تعامل با همسر و فرزندان، نحوه برخورد صحیح و سازنده با لغزش‌ها و اشتباهات کوچک و بزرگ همسر، در وقت مناسب آن می‌تواند به حفظ بنیان یک خانواده سالم کمک نماید. سپری شدن زمان در برخی از مشکلات، نه تنها به رفع آنها کمک نمی‌کند، بلکه آنها را به یک زخم کهنه و بیماری مزمن مبدل خواهد نمود.

یکی از مشکلات بزرگ امروز در دنیا، فضای پر استرس حاکم به دلیل بیماری وحشتناک کرونا است. قرنطینه‌های طولانی و سپری شدن زمان بیشتر در خانه، فضای پرتنش جامعه، مشکلات اقتصادی، کاهش تفریحات و کمبودهای عاطفی حاصل از دوری‌ها، موجب افزایش خشونت در خانواده‌ها شده است. بحرانی که با توجه به شرایط، از طریق مشاوره‌ غیرحضوری خانواده قابل پیگیری و درمان است.

مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین

مزیت مشاوره غیر حضوری با روانشناس

به کمک تکنولوژی‌های جدید ارتباطی موجود در دهه‌های اخیر، دیگر نیازی نیست تا برای شرکت در یک جلسه مشاوره مسافت زیادی را سپری نمود، و یا برای تعیین وقت ملاقات چندین روز یا هفته منتظر شد.

امروزه بسیاری از مراکز مشاوره بسترهایی را مانند مشاوره تلفنی، مشاوره با ویدئو کنفرانس، مشاوره از طریق چت و … برای جلسات مشاوره غیرحضوری خود فراهم کرده اند تا بتوانند ارتباط ساده‌تری را در دوران کرونایی، میان متقاضیان و مشاورین برقرار کنند. از مزایای مشاوره غیرحضوری خانواده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

● دسترسی آنی به مشاورین: با مشاوره غیرحضوری خانواده، هر یک از اعضای خانواده که نیاز به مشاوره داشته باشند، می‌توانند در هر شهر و یا کشوری که هستند با مشاور خود تماس گرفته و از او راهنمایی بخواهند. این امر موجب می‌شود که فرد بتواند در هنگامی که نیاز ضروری به مشاوره فوری پیدا نمود، به راحتی با او ارتباط برقرار نماید.

● عدم اتلاف وقت در ترافیک: سفر در شهرها و کلانشهرهای امروزی کار بسیار زمان بر و خسته کننده‌ای به حساب می‌آید. امکان مشاوره غیرحضوری، نویدی برای ذخیره زمان و انرژی متقاضی به شمار می‌آید. جه بسی مراجعینی که به دلیل نداشتن زمان، از مراجعه به مشاور باز مانده و در نهایت مشکل آنها به یک معضل لاینحل مبدل می گردید.

● متقاضی در این روش با توجه به سلیقه خود، مشاوری را انتخاب می‌کند که با او راحت‌تر ارتباط خواهد داشت. ایجاد ارتباط درست و اعتماد کامل به مشاور در روند درمان متقاضی بسیار موثر خواهد بود.

● در بسیاری از موارد متقاضیان ممکن است به دلیل ترس از دیدن واکنش مشاور و یا ترس از قضاوت شدن جلسات مشاوره غیرحضوری یا مشاوره تلفنی را به مشاوره حضوری ترجیح می‌دهند.

مشاور خانواده آنلاین | مرکز مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی خانواده، تاکنون به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد کمک شایانی کرده است. اصولاً بعد ار گذراندن جلسات مشاوره، اشخاص به دلیل شناخت بهتری که از خود و اعضای خانواده و دوستانشنا پیدا می‌کنند، احساس بهتری در زندگی خود خواهند داشت. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو ورقت مشاوره روانشناسی در تهران چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری، و برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی غیر حضوری از سایر شهرهای ایران با شماره‌های مرکز شاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

همراه: ۰۹۳۳۳۵۱۱۲۱۰

دکتر رحیم سلگی ( روانشناس)
دکتر رضا الطافی (روانشناس)
گروه نویسندگان: مرکز مشاوره روانشناسی سلامت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن