phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مرکز مشاوره روانشناسی

معرفی بهترین مرکز مشاوره غرب تهران

چگونه روانشناس خوب را تشخیص دهم؟

کلینیک مشاوره روانشناسی یا مرکز مشاوره روانشناسی به جایی گفته می‌شود که متخصصین حوزه های مختلف روانشناسی به شما خدمات مشاوره می‌دهند.

نکته ای که در مورد مرکز مشاوره وجود دارد این است که یک مرکز مشاوره روانشناسی باید حتماً مجوز فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی و یا بهزیستی داشته باشد، در غیر این‌صورت هر فعالیتی غیر مجاز به‌شمار می‌آید.

معمولا هر مرکز مشاوره‌ای بین ۸ تا ۳۰ درمانگر دارد. یکی دیگر از خدمات یک مرکز مشاوره روانشناسی، گرفتن آزمون‌های روانشناختی مختلف برای پیدا کردن هرچه سریع‌تر گره های روانی در مراجعه‌کنندگان است.

مشاوره روانشناسی زوجین در تهران
مشاوره روانشناسی زوجین در تهران

چه مرکز روانشناسی مشاوره‌ ای معتبر است؟

مرکز مشاوره روانشناسی مانند هر سازمان و یا صنفی برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز های لازم دارد، زیرا که در سال‌های گذشته مراکز مختلفی بدون کسب مجوزهای مربوطه با عنوان روانشناسی و مشاوره روانشناسی اقدام به فعالیت کردند. صلاحیت نداشتن آنان برای کار روانشناسی منجر به آسیب‌های فردی و اجتماعی برای عده‌ای از مردم شد. پیگیری مسئولین سازمان نظام روانشناسی برای اجبار اخذ مجوز از طرف مراکز مشاوره و روانشناسی، موجب تأثیرات بسیار خوبی در حوزه‌ی کار روانشناسی شد.

مرکز مشاوره بهتر است یا مطب روانشناس؟

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی چه برتری‌ای نسبت به مراجعه به مطب یک روانشناس دارد؟

باید به شما بگوییم که با مراجعه به بک مرکز مشاوره، شما با نیازهای خود برای مشاوره بیشتر آشنا می‌شوید. مرکز مشاوره همانند یک درمانکاه تخصصی کوچک است که انواع متخصصین در آن  طبابت می‌کنند. به طور مثال یک مادر هم می‌تواند برای جلسات مشاوره فردی خود به مرکز مشاوره مراجعه کند و هم برای فرزندش از متخصص روانشناسی کودک وقت مشاوره بگیرد.

نکته مهمی که درخصوص یک مرکز مشاوره روانشناسی وجود دارد این است که سازمان‌های نظارتی مخلفی مثل سازمان نظام روانشناسی، به طور جدی روی مراکز مشاوره نظارت دارند.

همچنین بخوانید: نکات مراجعه به روانپزشک و روانشناس

آزمون روانشناسی

کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

آزمون های روانشناسی برای یک روانشناس، حکم آزمایش های پزشکی برایی یک پزشک را دارند. این آزمون‌ها به یک درمانگر کمک می‌کند تا اطلاعات بیششتری از وضعیت روانی مراجع خود به‌دست آورد.

یک مشاور روانشناس به اطلاعاتی که از آزمون‌های روانشناسی به‌دست می‌آورد می‌تواند مسیر جلسات مشاوره و همچنین تکنیک های مناسب‌تری از درمان را به‌کار گیرد تا جلسات مشاوره بیشترین تأثیر را برای مراجع داشته باشد. یک مرکز مشاوره روانشناسی با داشتن مجموعه ای از این تست ها، هم به مراجعه کننده و هم به روانشناس کمک می‌کند که بیشترین شناخت را برای روند درمان از مراجعه کننده داشته‌ باشند.

راهنمای انتخاب بهترین مرکز مشاوره روانشناسی

در یک مرکز مشاوره خوب باید یک ‌سری استاندارد ها رعایت شده باشد. اولین گزینه، دارا بودن مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی است. بعد از آن، داشتن یک تیم متخصص که همگی مجوزهای لازم را دارا باشند مهم است.

یکی از فامتور های مهم یک مرکز مشاوره خوب، فضای فیزیکی مرکز است. اتاق ها باید به گونه ای باشد که صدا از بیرون به داخل اتاق و از داخل به بیرون اتاق نفوذ پیدا نکند. در نهایت یک ممرکز مشاوره روانشناسی یک اخلاق‌نامه داشته باشد که همه‌ی درمانگران به آن متعهد باشند.

در مرکز مشاوره معتبر، روانپزشک هم وجود دارد

کار روانپزشک با روانشناس تفاوت‌هایی دارد. روانپزشکی یکی از زیرشاخه های رشته پزشکی است و اساس کار روانپزشکی، دارو درمانی است. گاهی پیش میاید که افرادی که برای درمان به روانشناس مراجعه می‌کنند وضعیتی دارند که برای ادامه‌ی درمان به دارو درمانی احتیاج دارند. از این‌رو حضور یک روانپزشک ددر یک کلینیک روانشناسی مهم است. روانپزشک درواقع باعث تکمیل شدن تیم درمانی در مرکز مشاوره روانشناسی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن