phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
چه زمانی باید به مشاور یا روانکاو مراجعه کنیم؟

چه زمانی باید به مشاور یا روانکاو مراجعه کنیم؟

این مطلب را بعدا مطالعه کنید!!

(( دانلود فایل PDF ))

 

چه زمانی باید به مشاور یا روانکاو مراجعه کنیم؟

در بسیاری از موارد زمانی به خودمان می‌آییم که سکان کشتیِ زندگی‌مان به طور کلی از کنترلمان خارج شده است. یعنی هم از لحاظ مالی دچار مشکلات حاد شده‌ایم و هم روابطمان با دوستان و خانواده بسیار تیره‌ و تار گشته است. در چنین شرایطی افراد عکس‌العمل‌های متفاوتی دارند. بسیاری، سراغ مصرف خودسرانه‌ی قرص‌های اعصاب و فرص های افسردگی، استعمال دخانیات و… می‌روند.

اما بهترین و سالم‌ترین کاری که افراد می‌توانند در این موقعیت بکنند، مراجعه به مشاور روانشناس است. افرادی که پایتخت‌نشین هستند، با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی سلامت در تهران می‌توانند گامی بزرگ در راستای بهبود شرایطشان بردارند. اگر شما هم مایل هستید بیشتر در این باره بدانید، حتما تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی باعث ایجاد مشکلات روانی می شود؟

بگذارید از اینجا شروع کنیم که مغز انسان ساختار بسیار پیچیده‌ای دارد. حتم داریم شما هم می‌دانید که ما تنها موجودات هوشمند جهان هستیم که توانسته‌ایم به کمک ذهنمان پیشرفت‌های زیادی بکنیم. تمام کشفیات بی‌نظیر جهان و پیشرفت‌های پزشکی و تکنولوژی حاصل فعالیت‌های ذهنی ما هستند.

اما گاهی اوقات این ذهن با فعالیت‌های بی‌رویه و افراطی، مشکلاتی را برای همه ایجاد می‌کند. مثلا افرادی که به مشاور روانشناس مراجعه می‌کنند، بیشتر دچار مشکلات و مسائلی هستند که از ذهنشان سرچشمه گرفته است. خوشبختانه علم روانشناسی توانسته با پیشرفت‌های قرون اخیر، به این مشکلات خاتمه ببخشد.

 

همچنین بخوانید: سوگ و داغدیدگی؛ مراحل و انواع آن و تفاوت آن با افسردگی 

مرکز مشاوره روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

برای درمان پیش مشاوره برویم یا روانکاو؟

شاید شما هم بارها این عبارت، یعنی روانکاو و یا مشاور را شنیده باشید، اما به طور دقیق ندانید که فرقبین این دو چیست. به طور کلی و عمومی اگر بخواهیم بگوییم، کار مشاور بیشتر حل کردن مشکلات افراد به کمک خودشان است. یعنی فرد تمام مشکلاتش را با مشاورش بازگو کرده و او هم روش‌های مناسب و مفیدی را در اختیارش قرار می‌دهد.

پس فرد با انجام آن روش‌ها تا حد رضایت‌بخشی بهبود می‌یابد. اما کار روانکاو کمی متفاوت بوده و برای کسانیست که مشکلات حادتر دارند. شاید روان‌کاو در بسیاری از اوقات داروهایی را هم به افراد تجویز کند. شما با مراجعه به مشاور روانشناس و رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران و بازگو کردن مشکلتان می‌توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

 

هم چنین بخوانید: اهمیت مشاوره خانواده در زندگی امروزی

بعد از چند جلسه مشاوره خوب می شویم؟

بهبود پیدا کردن افراد کاملا با یکدیگر متفاوت است. برخی از افراد مشکلات حادتر دارند و برخی دیگر مشکلاتشان نسبتا ساده است. ممکن است شما با مراجعه به مشاوره روانشناسی در تهران مشکلتان در چند جلسه حل شده و فردی دیگر هم پس از یک ماه به نتیجه برسد! اما به طور کلی بیش از ۷۵ درصد افرادی که مشکلات بسیار حادی نداشتند، بیان کرده‌اند که پس از ۶ تا ۸ جلسه مشاوره، توانسته‌اند به نتایج بسیار دلخواهی برسند.

مشاور روانشناسی در تهران

زوج درمانی با مشاوره

وقتی‌که صحبت از مشکلات زوج‌ها می‌شود، قضیه کاملا فرق می‌کند. چراکه شما یک نفر نیستید که مشکلتان فقط مربوط به خودتان باشد. زوج به معنای بیش از یک نفر بوده و در اینجا ما با دو ذهنیت متفاوت طرف هستیم.

در چنین شرایطی مشکلات زوج‌ها می‌تواند کمی پیچیده‌تر و حادتر باشد. به همین دلیل بهترین روش مراجعه به مشاوره روانشناسی در تهران و بهره گرفتن از کمک متخصصین حرفه‌ای و کاربلد است. چرا که کار اصلی مشاوران و تخصص آن‌ها حل کردن همین مشکلات است که به هیچ وجه با روش‌های سنتی و قدیمی رفع نمی‌گردند.

چه زمانی کاملا خوب شده ام؟

پاسخ به این سوال کاملا آسان است، زمانی که مشاور تشخیص دهد زندگی‌تان به حالت عادی سابق باز گشته است! ممکن است بلافاصله پس از گذراندن چند جلسه مشاوره روانشناسی به نتیجه نرسید. اما این بدین معنا نیست که باید روند مشاوره را کمتر کرده و یا قطع امید کنید. یادمان باشد که تغییرات بزرگ نیاز به زمان دارند و باید در این مسیر صبور باشیم.

روانشناس چه کمکی می کند؟

افراد زیادی باورهای غلطی راجع به مشاوره دارند و فکر می‌کنند فقط افراد دیوانه باید به مشاوره مراجعه کنند. این در حالیست که حتی موفق‌ترین افراد با مشاوره روانشناسی توانسته‌اند به نتایج بسیار عالی‌تری برسند. چرا که همه ما نیاز به مشورت، راهکارهای بسیار مفید و روش‌های صحیحی داریم که تنها افراد حرفه‌ای آن‌ها را می‌دانند و می‌توانند این موارد را در اختیار ما گذاشته و زندگی‌مان را زیرورو کنند.

جهت رزرو وقت مشاوره در مرکز مشاوره روانشناسی سلامت با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن