phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاور روانشناسی خانواده

به این دلایل نیاز به مشاور روانشناسی خانواده دارید!

 مشاور روانشناسی خانواده چه کمکی می کند؟

حتی شادترین زوج‌هایی که تفاهم زیادی در زندگی ‌دارند، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوند. سلیقه‌ی افراد، ذهنیت و جهان‌بینی زوج‌ها با یکدیگر متفاوت است و این موضوع می‌تواند گاهی اوقات اختلافاتی را میانشان به وجود بیاورد. شاید در گذشته به دلیل یکسان بودن سطح توقعات و انتظارات مرد و زن، مشکلات بسیار زیاد نبود. اما امروزه همه چیز به طور کامل فرق کرده است.

با زیادتر شدن مشکلات میان زوج‌ها، نیاز بیشتری به مشاور روانشناس خانواده احساس می‌گردد. برای مثال، زوج‌های پایتخت‌نشین توانسته‌اند با مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی در تهران مشکلاتشان را حل کنند. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

اصول مشاوره خانواده

مشاور روانشناس خانواده کسیست که تحصیلات تکمیلی‌اش را در رشته روانشناسی به اتمام رسانده است. سپس با گذراندن دوره‌های لازم، مجوز معتبر و رسمی دولتی را برای ارائه خدمات به مردم دریافت کرده است.

این مشاور روانشناس در حوزه مشکلات خانواده تخصص داشته و می‌تواند کمک شایانی به خانواده‌هایی بکند که نیاز به کمک افراد حرفه‌ای و مجرب دارند. برای مثال، بسیاری از خانواده‌ها با مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی در تهران، مشکلات خود را با مشاوران روانشناسی خانواده در میان گذاشته و از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مشاور روانشناسی خانواده
مشاور روانشناسی خانواده

سلامت روانی خانواده نیاز به مراقبت دارد

طبیعتاً بروز مشکلات روانی در اعضای خانواده، می‌تواند باعث بروز اختلافاتی در خانواده شود. در چنین خانواده‌هایی، حتی فرزندان هم مشکلات زیادی در مدارس و جامعه پیدا می‌کنند. در نتیجه، می‌توان چنین بیان کرد که یک جامعه، شهر و حتی کشور نیاز به اجتماعی دارد که هر یک از افراد جامعه از سلامت روانی بالایی برخوردار باشند. خانواده‌ درواقع اولین و مهم‌ترین اجتماعیست که انسان در آن نقش می‌پذیرد و مجموع آن جامعه کوچک، اجتماعات بزرگتر مثل شهر و کشور را تشکیل می‌دهد.

به همین دلیل هنگام مواجه شدن با مشکلات، بازگشتن سلامت روانی خانواده به حال عادی خودش، بسیار مهم است. امروزه بسیاری از خانواده‌ها با مراجعه به مشاور روانشناس در تهران و یا سایر شهرها از خدمات بسیار ارزنده‌ای برخوردار شده و در پی حل شدن مشکلاتشان قدم برمی‌دارند.

 

همچنین بخوانید: آمادگی برای طلاق

مشکلات ارتباطی در خانواده

معمولا زندگی در شهرهای پرجمعیت مانند تهران کمی سخت‌تر از شهرستان‌های دیگر است. هزینه‌های مسکن، رفت و آمد، آلودگی، شلوغی و ازدحام جمعیت، همگی در روحیه و خلق و خوی افراد تاثیرات منفی می‌گذارد. به همین دلیل ممکن است زوج‌ها دچار مشکلات فراوانی شوند.

در چنین شرایطی، افراد می‌توانند با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی در تهران مشکلاتشان را حل کنند. در غیر این صورت، حتی بهترین روابط زناشویی هم می‌تواند به جدایی ختم شود. اما با بهره‌مند شدن از راهنمایی‌ها، راهکارها و رهنمودهای بهترین مشاوران روانشناس خانواده، جلوی تلخ‌ترین اتفاق‌ها هم گرفته می‌شود.

مشاور روانشناسی خانواده
مشاور روانشناسی خانواده

راه حل مشکلات جوانان با خانواده

مشاور روانشناس خانواده با فراگیری مطالب کاملا تخصصی در این زمینه و تجربیاتی که در چند سال مشاوره دادن به خانواده‌ها کسب کرده است، می‌تواند مشکلات متعددی را به راحتی حل کند. چرا که این یک مسئله کاملا علمی بوده و باید به روش علمی خودش حل گردد.

خوشبختانه علم روانشناسی امروز توانسته بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را به راحتی حل کند. افرادی که به یک مرکز مشاوره روانشناسی در تهران مراجعه کرده و جلسات مشاوره‌ی متعددی را تجربه کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که پیشرفت در روابط و حل مشکلات خانواده، کاملا امکان‌پذیر است.

 

همچنین بخوانید: روابط فرازناشویی چیست؟

مشاور خانواده، بار روانی خانواده را تخلیه می کند

اگر تابحال تجربه‌ی مراجعه به روانشناس را داشته باشید، خواهید دید که کار یک مشاور روانشناس دقیقا به چه نحو است. او با صبر و حوصله کامل به پای حرف‌های زوج‌ها می‌نشیند و با ارائه ی راهکار هایی که برپایه علم روانشناسی هستند، راهکارهای مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهند. این هم می‌تواند یک فرصت مناسب برای سبک‌تر شدن بار روانی زوج‌ها و از طرفی دیگر بهترین راه برای بیان مشکلاتشان باشد. سپس مشاور روانشناس خانواده با ارائه بهترین راهکارهای علمی و عملی، برای بهبود مشکلات پیش آمده به زوج‌ها کمک می‌کند.

مشاور روانشناسی خانواده
مشاور روانشناسی خانواده

دلایل مشکلات خانوادگی

متاسفانه آمار و ارقام و همچنین مطالعات نشان داده‌اند که درصد بالای طلاق‌ها بیشتر به خاطر عدم مراجعه به موقع به مشاوران خانواده بوده است. یعنی زوج‌ها دقیقا زمانی به مشاور روانشناس خانواده مراجعه می‌کنند که در آستانه‌ی طلاق هستند.

مراکز مشاوره روانشناسی در تهران پر از زوج‌هاییست که به موقع به افرادی که تخصصشان حل کردن مشکلات خانواده است، مراجعه نکرده‌اند. از این روی، بهتر است قبل از دیر شدن، به این مراکز مراجعه کرد.

شما عزیزان می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران برای مشاوره خانواده با شماره تلفن مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن