phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
روانشناسی کودک

روانشناسی کودک و نوجوان چیست؟

چرا باید با روانشناسی کودک آشنا باشیم؟

یکی از بهترین کارهایی که والدین می‌توانند برای فرزندشان انجام دهند، شناخت کودک در حین رشد است. اینکه کودک یا بگیرد چگونه به دنیا نگاه کند و اینکه کودک چگونه مهارت های زندگی را یاد بگیرد به عهده والدین است. همچنین روانشناسی کودک به شما و فرزندتان کمک می‌کند که که کودک پردازش بهتری بر روی احساسات و درونیاتش داشته باشد، اما این کار ساده نیست.

مباحث روانشناسی کودک

همانطوری که کودک شما به‌ لحاظ فیزیکی رشد می‌کند، مراحل رشد روانی را هم به صورت تدریجی از کودکی تا بزرگسالی طی می‌کند. عوامل مختلفی چون عوامل محیطی، ژنتیکی و  فرهنگی نیز می‌توانند بر روند رشد کودک تأثیرگذار باشد. برای یک کودک، توضیح آنچه که در زندگی طی می‌کند نیز سخت است، چه برسد به اینکه بتواند احساساتش را تجزیه تحلیل کند. ایجاست که روانشناسی کودک می‌تواند اطلاعات زیادی را در مورد کودک و روند رشد کودک در اختیار شما قرار دهد. کار روانشناسی کودک مورد بررسی قرار دادن کودک در خصصوص مراحل رشد خودآگاه و ناخودآگاه کودک است.

همچنین بخوانید: نکات مراجعه به روانپزشک و روانشناس

روانشناسی کودک
روانشناسی کودک

همچنین بخوانید: درمان اختلال استرس پس از سانحه در کودکان (PTSD)

اهمیت روانشناسی کودک

یک فاکتور مهم که هر والدینی بهتر است آن را رعایت کنند، کودک شناسی است. هرچه کودک بزرگتر می‌شود، ابعاد شخصیتی او نیز برای ما روشن‌تر می‌شود. روانشناسی کودک به ما کمک می‌کند که نگاه کودک به دنیای اطراف را بهتر درک کنیم و می‌توانیم با احساسات کودک آشنا شویم. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه باید به فرزندمان مهارت‌های جدید را آموزش دهیم.

همچنین بخوانید: مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

متن روانشناسی در مورد کودکان

کودک همزمان با طی کردن مراحل رشد، در مرحله‌ی پیشرفت قرار می‌گیرد. محیط، ژنتیک و فرهنگ می‌تواند تا حد قابل توجهی روی شخصیت کودک تأثیرگذار باشد. کار مشکلی است که مسیر پیشرفت را برای کودکان توضیح دهیم و احساسات آنها را درنظر بگیریم. اینجاست که روانشناسی کودک به کمک ما می‌آید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان می‌گذارد.

شما می‌توانید برای رزرو وقت  مشاوره روانشناسی در تهران برای کودک عزیزتان جهت رزرو وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن