phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

روانشناسی خانواده چیست؟

خانواده یکی از مهم‌ترین نهاد های اجتماعی است. اساس تشکیل هر اجتماعی به خانواده برمی‌گردد. روانشناسی خانواده علمی است که بر رابطه در خانواده و رفتار‌های اجتماعی و ارائه راهکار‌های متناسب با آنها تأکید دارد. افرادی که از این رشته فارق‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند به عنوان مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج مشغول به کار شوند. مشاوره رواشناسی خانواده در تهران به شما ساکنین محترم شهر تهران کمک می‌کند تا زندگی بهتری را با خانواده‌تان تجربه کنید.

شروع تشکیل هر خانواده ای در ابتدا با ازدواج انجام می‌گسرد و پس از ششروع زندگی مشترک، ممکن است مشکلات و تعارضاتی بین اعضای خانواده رخ دهد. حیطه ی روانشناسی خانواده شامل مواردی چون در پیش گرفتن راه هایی برای بهبود روابط در خانه، زندگی بهتر و رسیدن به کمال، بهبود رفتار اعضای خانواده با یکدیگر و بهبود و حل مشکلات خانواده می‌شود. درواقع همه‌ی مسائلی که ممکن است پس از ازدواج بین افراد پیش بیاید شامل شاخه‌ی روانشناسی خانواده می‌شود.

 

همچنین بخوانید: ناسازگاری زناشویی و طلاق

مشاوره روانشناسی خانواده در تهران
مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

بهترین مشاوره خانواده

 

تاثیر روانشناس بر خانواده

خانواده اولین نهاد اجتماعی است که ما در آن عضو شده ایم و پرورش یافته ایم. صمیمیت اعضای خانواه به‌قدری مهم است که مشکلات و گرفتاری‌های یکی از اعضای خانواده به طور مستقیم و یا غیر مستقیم روی سایر اعضای خانواده تأثیر می‌گذارد. درواقع اعضای یک خانواده زنجیروار به هم متصلند و تحت هر شرایطی که باشند، از هم تأثیر می‌پذیرند.

تفاوت اختلال روانی و اختلال شخصیت

خامواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی می‌توان از تأثیرگذاری مثبت خانواده در روند درمان نیز استفاده کرد. بعضی از درمانگران برای حل اختلالات فردی، تمایل دارند تمام اعضای خانواده را ببینند تا بر اساس الگوی جاری در خانواده، مراجعین را بهتر درمان کنند.

چگونه می توان مشکلات خانواده را مدیریت کرد؟

روانشناسسی خانواده به ما کمک می‌کند که دید دقیق وسیع تری در خصوص مشکلات خانواده به‌دست بیاوریم. هرچه سطح آگاهی‌مان در خصوص خانواده بالاتر رود، ما مسائل بیشتری را می‌توانیم در خانواده حل و فصل کنیم.

 

همچنین بخوانید: مهارت‌های صحبت با همسر

مشاوره روانشناسی خانواده در تهران
مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

مزایای روانشناسی خانواده

رونشناسی خانواده به ما کمک می‌کند که:

  • قدرت مسئولیت پذیری‌مان را بالا ببریم
  • همه چیز را گردن خانواده نیندازیم و خود را در قبال کارهایی که کنترل‌شان دست ماست مسئول بدانیم
  • عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم
  • از ما انسانی قوی‌تر می‌سازد تا بتوانیم در برابر مشکلات خانواده چاره اندیشی کنیم
  • به ما درک وسیع تری از زندگی می‌دهد و توانایی مارا در کنترل مشکلات بالا می‌برد
  • آرامش درونی را در زندگی‌مان جاری می‌سازد
  • زندگی را برای ما و خانواده‌مان رضایت بخش تر می‌کند

 

همچنین بخوانید: نکات مراجعه به روانپزشک و روانشناس

مشاوره روانشناسی خانواده در تهران
مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

نکات روانشناسی خانواده و استفاده از آن

اساس مطالعه ی روانشناسی خانواده روی زوج ها، اشخاص، خانواده ها و سیستم‌های اجتماعی است. روانشناسان خانواده مواردی مانند آسیب شناسی افراد و خانواده ها، میزان سلامت روانی و روابط فردی افراد را بررسی نموده و در صورت نیاز فرد را تحت درمان قرار می‌دهد. همچنین روانشناس متخصص خانواده، مشکلاتی مثل تنش در خانواده، مشکلات رفتاری کودکان و نوجانان، میزان اضراب در خانواده، چالش های پروروش فرزندان، مشکلات ارتباطی با دیگران و… را بررسی کرده و به ارائه بهترین راهکار برای بهبود شرایط می‌پردازد.

موارد زیر، کاربرد های روانشناسی خانواده هستند:

  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده
  • بالا بردن سلامت و بهداشت روانی خانواده
  • ارائه راهکار هایی برای بهبود روابط خانوادگی
  • ارائه راه حل هایی برای حل مشکلات و تعارضات خانوادگی

 

همچنین بخوانید: تست هوش و ضرورت آن

شماره مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

برای یافتن مشاوره روانشناسی در تهران با گرایش خانواده، شما می‌توانید با کلینیک مشاوره و روانشناسی سلامت تماس بگیرید. تیم درمانی مرکز مشاوره روانشناسی سلامت متشکل از انواع متخصصین حوزه روانشناسی از جمله روانشناسی خانواده است. روانشناسی خانواده، علمی بسیار مهم و ضروری است که بهره گرفتن از آن و افزایش آگاهی درمورد ساختار‌های خانواده، آرامش شما را در خصوص زندگی خانوادگی بسیار افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین رزرو وقت مشاوره، با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن