phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مرکز مشاوره روانشناسی در تهران

معرفی بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در تهران

مشاوره روانشناسی این روزها به یک راه حل بسیار مؤثر برای حل مشکلات زندگی ما و بهبود تعارضات درونی ما است. ممکن است تابحال مراجعه به روانشناس با مخالفت از سوی خانواه ها صورت گرفته باشد، اما در بسیاری از موارد تنها چاره است!

در درون هرکدام از ما گره هایی وجود دارد که تابحال نتوانستیم آنها را باز کنیم، گره هایی که بخشی از آنها در دوران کودکی شکل گرفته اند. طبیعتاً حل کردن هر مشکلی در وجودمان نیاز به متخصص دارد چرا که حل کردن بعضی از مشکل ها که در وجودمان است، نمیتواند به‌دست ما انجام شود. مانند این است که ما بخواهیم یک دندان‌درد را بدون مراجعه به دندان‌پزشک حل و فصل کنیم.

روانشناس چه کمکی می کند؟

به طور کلی روانشناس به کسی گفته می‌شود که دانش‌آموخته ی  علوم اجتماعی باشد و در حوزه های مختلف سلامت روح و روان متخصص باشد. روانشناس کسی است که می‌تواند خدمات درمان حرفه‌ای را برای رفتار و دنیای درونی انسان ارائه دهد. روانشناسان در طی سال های زیادی به عنوان متخصصین شناخت انسان، درک متقابل، رشد درونی، سلامت روان متناسب با ویژگی های شخصیتی مختلف انسان ها انجام داده اند تا بتوانند به انسان های زیادی که در جایی در زندگی‌شان آسیب دیده اند کمک کنند.

انجام این فعالیت ها و تحقیقات و بررسی هایی که روانشناسان روی روان انسان انجام می‌دهند باعث ارتقای حس خوشبختی و آرامش و بهبود رفتار متقابل در انسان می‌شود.

درواقع روانشناسی حرفه ای به حساب می‌آید که با توجه به دانش سرشاری که در حوزه سلامت و بهبود روان انسان دارد، بتواند درک و شناخت بالایی از مراجعین خود داشته باشد تا بتواند برای تغییر و بهبود مراجعه کننده خود بسیار تأثیر گذار باشد.

 

مرکز مشاوره روانشناسی در تهران
مرکز مشاوره روانشناسی در تهران

پیش روانشناس بروم یا روانپزشک؟

روانپزشکی یکی از زیرمجموعه‌های علوم پزشکی است که به متخصص اعصاب و روان مشهور است. درواقع کار روانپزشک استفاده از دارو های مختلف برای بهبود وضعیت روانی است. دراوقع هرکسی برای بهبود وضعیت روانی خود به روانپزشک نیاز ندارد اما مراجعینی وجود دارند که قبل از شروع کار روانکاوی با روانشناس،  به درمان توسط روانپزشک نیاز دازند.

کار روانشناس اما مشاوره دادن و گفتگو با مراجعه کننده است و درواقع مهم ترین کاری که روانشناس انجام می‌دهد، آگاه کردن شخص مراجعه‌کننده به درون خود است. درواقع با آگاهی به درون خود، ما می‌توانیم رفتار های درست‌مان را از رفتار های نادرست‌مان تشخیص دهیم و بهترین رفتار را برگزینیم.

روانشناسی یک رشته درمانی کاملاً مستقل به حساب می‌آید و درواقع کار روانشناسی مستقل از رشته‌ی پزشکی است. اما روانپزشکی یکی از رشته‌های زیرمجموعه رشته پزشکی است و با تأثیر دارو درمانی بر روی ساختار مغز انسان سروکار دارد.

به طور کلی شباهت های زیادی بین درمان توسط روانشناسان و روانپزشکان وجود دارد اما تفاوت های چشمگیری هم بین آنها وجود دارد.

کاری که روانشناس می‌کند بررسی رفتار های انسان و تلاش برای بهبود آنهاست. همچنین روانشناس در پی آن است که تمام ناهنجاری‌های شکل گرفته در روان انسان را مورد بررسی قرار دهد و بهبود بخشد.

همچنین بخوانید: نکات مراجعه به روانپزشک و روانشناس

مرکز مشاوره روانشناسی در تهران
مرکز مشاوره روانشناسی در تهران

 مراکز مشاوره سازمان نظام روانشناسی

تیم مشاوره مرکز مشاوره روانشناسی سلامت متشکل از درمانگرانی متخصص و حرفه ای است و تخصص های مختلف در بین درمانگران باعث می‌شود هیچ مشکلی در درون مراجعین لاینحل باقی نماند. روانشناسی یکی از مهم ترین علومی است که هر انسانی بهتر است برای افزایش حس آرامش و خوشبختی در زندگی خود از این علم بهره بگیرد. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران با شماره مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

همچنین بخوانید: مشاوره روانشناسی زوجین در تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن