phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره روانشناسی زوجین در تهران

مشاوره زوج درمانی در تهران

بهترین مشاوره زوج درمانی در تهران

اگر نمیدانید در خصوص مسائل و مشکلاتی که در خلل روابط زناشویی رخ می‌دهد چه اقداماتی انجام دهید، باید بگوییم که شما باید به یک زوج درمانگر مراجعه کنید تا با افزایش سطح آگاهی در مورد زندگی زناشویی، روابط خود را با همسر و یا نامزدتان بهبود بخشید.

همه ی ما می‌دانیم که حفظ و نگهداری یک رابطه‌ی عشقانه در بعضی موارد چقدر می‌تواند مشکل باشد. درست مانند ماشینی است که به بازدید دوره ای احتیاج دارد تا از سلامت کارکرد آن اطمینان حاصل شود. روابط عاطفی و عاشقانه نیز نیازمند مراقبت و نگهداری هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در روابط عاضقانه وجود دارد این است که طرفین رابطه بعضاً به‌جای صحبت درمورد مشکلات، مشکلات رابطه را نادیده می‌گیرند و حل و فصل مشکلات را پشت گوش می‌اندازند.

همچنین بخوانید: روابط فرازناشویی چیست؟

 باید در نظر داشته باشید که مشکلات در رابطه به نشانه‌ی زنگ خطر است و بی‌توجهی به این زنگ خطر می‌توان از عوامل برهم خوردن رابطه باشد. در طول یک رابطه، زوجین دچار تعارضاتی می‌شوند که بعضاً نمی‌توانند این تعارضات را برطرف کنند. چرا که تفاوت زاویه دید به آنها این اجازه را نمی‌دهد که مشکل به‌وجود آمده را از دید طرف مقابل ببینند. اینجاست که برای حفظ یک رابطه نیاز است که به پیش روانشناس متخصص زوجین بروید تا بتوانید رابطه‌تان را هرچه بهتر مدیریت کنید.

 همچنین بخوانید: مشاوره روانشناسی در تهران

مشاوره روانشناسی زوجین در تهران
مشاوره روانشناسی زوجین در تهران

زوج درمانی هیجان مدار

مشاوره روانشناسی زوجین یا زوج درمانی، نوعی روان درمانی است که در آن یک درمانگر که تجربه بالینی نیز دارد روی زوجین کار می‌کند. با این کار، هر دو طرف رابطه که با یکدیگر دچار تعارض شده‌اند بتوانند با بهبود بینش خود در مورد یکدیگر، مشکلات رابطه را مرتفع کنند و اوضاع را بهبود بخشند.

همچنین بخوانید: تعارض زناشویی

چند تکنیک زوج درمانی

همه‌ی ما کمابیش مشکلات متعددی را که در رابطه وجود دارد  را میشناسیم. مشکلاتی که توسط درمانگر مورد هدف قرار می‌گیرد شمال موارد زیر است:

  • مشکلاتی که زوجین در رابطه جنسی با هم دارند
  • مشکلاتی که از شکل گیری ارباط مؤثر میان زوجین جلوگیری می‌کنند
  • نداشتن کنترل خشم در رابطه
  • خیانت
  • خشونت خانگی
  • تصمیم به طلاق
  • مشکلاتی که زوجین با والدین طرف مقابل دارند
  • مشکلاتی که به ازدواج ها و یا روابط قبلی مربوط می‌شود
  • مسائل بهداشتی و پزشکی
  • ناباروری
  • درگیری های پرتکرار در رابطه

همچنین بخوانید: ناباروری و طلاق

مشاوره روانشناسی زوجین در تهران
مشاوره روانشناسی زوجین در تهران

درمان روانشناسی چه قدر طول می کشد؟

این سوال یکی از پرتکرارترین سوال‌هایی است که درمورد درمان روانشناسی پرسیده می‌شود. برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مدت‌زمان درمان برای همه یکسان نیست و طول درمان شما به عواملی چون شرایط محیطی شما، بزرگی مشکل شما و میزان همکاری شما با درمانگر مربوط می‌شود. به طور کلی حدود ۵۰ درصد از افرادی که برای بهبود مشکلی خاص در زندگی به روانشناس مراجعه می‌کنند طی ۸ جلسه مشاوره، بهبود قابل توجهی را در خصوص مشکلاتشان احساس می‌کنند.

 

هم چنین بخوانید: ازدواج سفید و بررسی آن در جامعه ایران

اما بعضی از درمان ها به این سرعت اتفاق نمی‌افتد و برای تخمین طول درمان باید موارد دیگری را نیز مد نظر گرفت. گاهی اوقات ما برای حل یک مشکل به روانشناس مراجعه می‌کنیم و در پس جلسات مشاوره، به مشکلاتی در وجودمان پی می‌بریم که شاید سالهای زیادی بود که از دید ما پنهان بوده اند!

همچنین بخوانید: ناسازگاری زناشویی و طلاق

مراحل مشاوره زوج درمانی

تیم درمانی مرکز مشاوره روانشناسی سلامت به همراه مشاورین زبده و مجرب، یکی از بهترین مراکز مشاوره در تهران است که در خیابان آذربایجان غربی واقع شده است. تنوع تخصص در بین متخصصین مرکز مشاوره سلامت باعث شده که هر یک از مراجعین بهترین روند درمانی را با درمانگر متخصصص خود طی کنند. شما می توانید از بالای همین صفحه برای رزرو وقت مشاوره در مرکز روانشناسی سلامت اقدام نمایید.

همچنین بخوانید: مهارت‌های صحبت با همسر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن