phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی زندگیت را باز می گرداند

نکاتی درمورد مشاوره روانشناسی تلفنی

امروزه مشکلات روحی و روانی در بین مردم دنیا بسیار افزایش یافته است. به خصوص پس از زمان انتشار ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن اکثر مردم در قرنطینه، مشکلات روحی بیشتر و بیشتر شد. افراد زیادی با مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی توانستند مشکلاتشان را حل کنند و برخی دیگر هم با خانه‌نشینی وضع روحی‌شان بدتر شد.

شاید شما هم قصد داشته باشید برای حل کردن مشکلتان به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنید. در این صورت ممکن است برایتان سوال‌هایی پیش آمده باشد که بخواهید پاسخ آن‌ها را پیدا کنید. اگر چنین است، حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

همچنین بخوانید: چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟

برای درمان چند جلسه مشاوره لازم است؟

به طور کلی روند درمان در افراد بسیار متفاوت است. یعنی نمی‌توان تنها یک عامل را در نظر گرفت و با توجه به آن، پاسخ این سوال را داد. برای مثال، ممکن است برخی از افراد مشکلاتشان بسیار حاد باشد و نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند. برخی دیگر هم ممکن است پس از مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی، با چند جلسه مشاوره مشکلشان کاملا رفع گردد.

اما اگر بخواهیم به طور میانگین، این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که برای بهبودی و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل بین ۶ تا ۸ جلسه مشاوره نیاز خواهد بود. باز هم تاکید می‌کنیم که تعداد این جلسات، کاملا بستگی به مراجعه‌کنندگان و سطح مشکلاتشان دارد.

 

همچنین بخوانید: پیامدهای روانی کرونا

مشاوره روانشناسی
مشاوره روانشناسی

از کجا بفهمیم مشکلمان حل شده است؟

معمولا مشکلات روحی مانند بیماری‌های فیزیکی نیستند که بتوان آن‌ها را با یک آزمایش بالینیِ ساده تشخیص داد. چرا که در چنین شرایطی پزشک معالج با یک یا چند آزمایش مثل سی‌تی‌اسکن و… می‌تواند متوجه شود که بیماری فرد به طور کامل بهبود یافته است یا خیر. اما در زمینه مشکلات روحی و روانی، قضیه کاملا فرق دارد.

در اینجا اولین چیزی که می‌تواند نشانه بهبود یافتن در فرد باشد، احساس خود اوست. یعنی اگر فرد پس از مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی و جلسات متعدد حس کند که دیگر مشکلات سابق را ندارد، می‌تواند تا حد بسیار زیادی مطمئن شود که مشکلش رفع شده است. البته در بیشتر موارد مشاور هم می‌تواند این موضوع را به راحتی تشخیص بدهد. اما بهتر است قطع شدن روند مشاوره توسط درمانگر تشخیص داده شود.

 

جهت رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران کلیک کنید.

آیا ممکن است روند درمان طولانی شود؟

اگر قصد دارید مشکلتان به طور کلی حل شود، باید برای روانتان سرمایه‌گذاری کنید. شاید باورتان نشود اگر بگوییم حتی بزرگ‌ترین شکست‌های مالی، بیشتر به خاطر داشتن وضعیت روانی ضعیف و مشکلات روحی بسیار حاد رخ می‌دهند. یعنی اگر فرد به موقع به یک مشاور و یا روانشناس معتبر مراجعه می‌کرد، می‌توانست جلوی چنین مشکلاتی را بگیرد. به همین دلیل، بستگی به سطح و یا درجه مشکلات فرد، تعداد جلسات هم می‌تواند کم و زیاد شود.

مشاوره روانشناسی
مشاوره روانشناسی

تفاوت روان ‌درمانی با مشاوره چیست؟

زمانی که شما مشکلات کاملا پیش‌پاافتاده‌ای داشته باشید، می‌توانید با چند جلسه مشاوره نتیجه بسیار خوبی بگیرید. اما در برخی شرایط، مشکلات افراد به قدری حاد می‌شود که باید روان‌درمانی شوند. روان‌‌درمانی بعضا می‌تواند با تجویز دارو (برای نتیجه بهتر) همراه باشد. افرادی که برای روان‌درمانی به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه می‌کنند، می‌توانند حتی در برخی شرایط از خدمات بیمه‌ هم بهره‌مند شود. البته این موضوع بستگی به همکاری آن مرکز با شعب بیمه دارد.

 

همچنین بخوانید: چه زمانی باید به مشاور یا روانکاو مراجعه کنیم؟ 

آیا من هم به مشاوره احتیاج دارم؟

گاهی اوقات ممکن است وضع روحی شما و یا یکی از اطرافیانتان به قدر وخیم و یا حاد گردد که ممکن باشد زندگی فرد و یا اطرافیانش به خطر بیفتد. مثلا ممکن است فرد دست به خودکشی زده و یا بلایی سر اطرافیانش بیاورد. اما اگر چنین فردی با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی تحت درمانِ روان‌درمانی قرار بگیرد، هرگز چنین اتفاق‌های تلخی رخ نخواهد داد. چرا که می‌توان با تجویز برخی داروها و چند جلسه مشاوره حال بیمار را به طور کامل بهبود بخشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن