phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاور خانواده

روانشناس و مشاور خانواده زندگیت را متحول می کند

اهمیت مشاور خانواده در سبک زندگی

شاید همگی در دوران مدرسه در کتاب‌های فعالیت اجتماعی‌مان خوانده‌ایم که کوچک‌ترین اجتماع، خانواده است. در واقع چنین می‌توان گفت که اولین اجتماعی که همگی آن را تجربه می‌کنیم خانواده است. به همین دلیل، اهمیت و سلامت روانی خانواده‌ هم بسیار مهم است. تحقیقات زیادی نشان داده است که اکثر افراد خلافکار و ناهنجار جامعه، دقیقا از خانواده‌هایی نشات گرفته‌اند که سلامت روانی بسیار پایینی داشته‌اند.

خوشبختانه امروز زوج‌های زیادی به محض مواجه شدن با مشکلات متعدد به مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کرده و از خدمات مشاور روانشناس خانواده بهره‌مند می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم بیشتر راجع به اهمیت مشاور روانشناس خانواده صحبت کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سخنان مشاوره خانواده

مشاور خانواده فردیست که تحصیلات و تجربیات بسیار زیادی در رشته روانشناسی و حوزه روانشناسی خانواد دارد. معمولا افرادی که در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل می‌شوند، ممکن است شاخه‌های مختلفی را برای ادامه فعالیت خود انتخاب کنند. مانند تخصص در رشته‌ی پزشکی، روانشناسی هم شاخه‌های مختلفی دارد. مشاور خانواده هم یکی از شاخه‌های روانشناسیست که برای حل مشکلات خانواده‌ها روی کار آمده است. چرا که افراد می‌تواند با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی از خدمات مشاوران خانواده بهره‌مند شوند.

مشاوره خانواده
مشاوره خانواده

مشاور خانواده کانون خانواده را گرم تر می کند!

گاهی اوقات مشکلات زوج‌ها به قدری زیاد می‌شود که کنترل آن از دستشان خارج می‌گردد. در چنین شرایطی یکی از بهترین کارها مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی و شروع جلسات مشاوره روانشناسی است. چرا که مشاور روانشناس خانواده با بررسی کردن دقیق مشکلات و وضعیت زوج‌ها می‌تواند بهترین راهکارها را در اختیارشان قرار بدهد. پس از آن، زوج‌ها می‌توانند با خیال راحت به حالت عادی و نرمال زندگی‌شان بازگشته و مشکلاتشان را حل کنند. البته لازم به ذکر است که برخی مشکلات زوج‌ها ممکن است بسیار حاد بوده و نیاز به زمان طولانی برای حل شدن داشته باشد.

 

همچنین بخوانید: چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟ 

مشاور خانواده تا چه حد می‌تواند مفید واقع شود؟

اگر خانواده‌ای به دلایل مختلف مشکلات زیادی دارند که سالیان سال ادامه پیدا کرده است، بدین معناست که مشکلاتشان را ریشه‌ای حل نکرده‌اند. منظورمان از چنین مطلبی این است که بگوییم، حل کردن ریشه‌ای مشکلات نیاز به بهره‌مند شدن از توصیه و راهکارهای حرفه‌ای دارد. این کار تنها از عهده‌ی مشاوران خانواده برمی‌آید که در این زمینه تحصیل کرده‌اند و تجربیات کافی دارند. زوج‌هایی که به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه‌ کرده‌ و نتایج شگفت‌انگیزی گرفته‌اند، می‌توانند صحت و سقم این موضوع را تایید کنند.

مشاوره خانواده
مشاوره خانواده

مراجعه به مشاور خانواده با راهنمایی فامیل فرق می کند!

افراد زیادی هم وجود دارند که فکر می‌کنند مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی کار بیهوده‌ای بوده و باید مشکلات را به روش سنتی و با مداخله‌ی بزرگان و ریش‌سفیدان فامیل حل کرد. این موضوع می‌تواند حتی زندگی زوج‌ها را به خطر انداخته و بنیاد خانواده را از هم بپاشد! چرا که هیچ کسی نمی‌تواند مانند مشاور روانشناس خانواده، که سالیان سال در این زمینه تحصیل کرده‌ و تجربیات بی‌نظیری در حل مشکلات خانواده دارد، مفید واقع شود. گاهی اوقات مشکلات زوج‌ها و برخی خانواده‌ها به قدری پیچیده می‌شود که مداخله‌ی افراد غیرحرفه‌ای نه تنها نمی‌تواند آن‌ها را حل کند، بلکه می‌تواند اوضاع را بدتر هم بکند.

 

هم چنین بخوانید: پیامدهای روانی کرونا 

مشاور خانواده محدودیت سنی ندارد!

زوج‌های زیادی هستند که سنشان بالا بوده و مشکلات زیادی دارند. این افراد فکر می‌کنند مراجعه کردن به مرکز مشاوره روانشناسی فقط مختص زوج‌های جوان است. در صورتی که مشاور روانشناس خانواده هیچ محدودیت سنی ندارد و می‌تواند برای هر قشر سنی بسیار مفید باشد. بسیاری از مشکلات ممکن است حتی در اوایل زندگی رخ نداده و در میان سالی زوج‌ها را غافلگیر کند، پس در نتیجه اعتماد کردن به یک فرد حرفه‌ای به عنوان مشاور روانشناس، خالی از لطف نیست و می‌توان بسیار ثمربخش و مفید باشد.

 

هم چنین بخوانید: آیا برای کودکانمان نیاز است به مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنیم؟ 

اثرات مثبت مشاور خانواده قبل و بعد از ازدواج

هیچ چیز نمی‌تواند بدتر از جروبحث‌های طولانی مدت و اوقات تلخی‌های همیشگی باشد. افرادی که چنین لحظاتی را تجربه کرده‌اند، بدون شک، می‌دانند که این لحظات چقدر سخت و غیرقابل تحمل است. اما زمانی که می‌توان با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی، طی چند جلسه نتایج بسیار مفیدی گرفت، چرا نباید این کار را انجام داد؟ مشاور روانشناس خانواده آرامش از دست رفته را به خانواده‌ها مجددا هدیه می‌بخشد. او باعث می‌شود تا زوج‌ها بتوانند از دیدگاه تازه‌تری به زندگی‌شان نگاه کرده و بتوانند با استفاده از بهترین روش‌ها مشکلاتشان را حل کنند.

 

هم چنین بخوانید: آشنایی با خدمات مرکز مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره خانواده در تهران

احتمالاً تا کنون متوجه اهمیت بسیار زیاد مشاوره خانواده شده‌اید. پیش گرفتن جلسات مشاوره خانواده می‌تواند تأثیرات زیادی بر آگاهی، رفتار، طرز تفکر و بینش اعضای خانواده برجای می‌گذارد. شما می‌توانید با مراچعه به مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در تهران، چه به صورت مشاوره آنلاین و چه به صورت مشاوره حضوری، از بهترین خدمات مشاوره روانشناسی در ایران بهره‌مند شوید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن