phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه
مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

این مطلب را بعدا مطالعه کنید!!

(( دانلود فایل PDF ))

 

رزرو مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

مشاوره روانشناسی فقط مختص بزرگسالان نیست. بلکه کودکانمان هم نیاز به روانشناس کودک دارند. در بیشتر مواقع ممکن است یک یا چند مشکل به ظاهر ساده‌ی کودکمان، ما را به قدری کلافه کند که فشار زندگی در مقابل این مشکلات کاملاً ساده به نظر بیاید. در چنین شرایطی، والدین عکس‌العمل‌های متفاوت و متعددی دارند. ممکن است برخی والدین مطالعات بسیار جامعی راجع به تربیت کودک‌شان داشته باشند که از دوران قبل تولد فرزندشان برای آن تلاش کرده‌اند.

 

هم چنین بخوانید: اضطراب کودک

شاید برای این افراد حل کردن مشکلات روحی کودکانشان کار زیاد دشواری نباشد. اما برخی دیگر به دلیل کمبود وقت و مشغله‌های زندگی، فرصت مطالعات روانشناسی را نداشته و در چنین شرایطی نیاز به کمک افراد حرفه‌ای پیدا می‌کنند. برای مثال، کسانی که پایتخت نشین هستند، با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی در تهران، مشکلات کودکانشان را با مشاور روانشناس مطرح می‌کنند و راهکارهایی برای بهبود اوضاع دریافت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید در این بار بیشتر بدانید، حتما تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

مشاوره روانشناسی کودکان در تهران
مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

اهمیت روانشناسی کودک 

کودکان دنیای بسیار ساده و بی‌غل و غشی دارند. گاهی اوقات حتی ممکن است خودشان هم متوجه مشکلات روحی و یا اختلالات روانی نشوند. اما والدین، از آنجایی که فرزندانشان را به خوبی می‌شناسند، متوجه برخی مشکلات در آن‌ها می‌شوند. اما مشکل اینجاست که بحث روانشناسی بسیار پیچیده و کاملا تخصصی است و والدین نمی‌توانند بدون کمک افراد حرفه‌ای مسائل کودکانشان را حل کنند.

به همین دلیل هم، والدینی که در تهران هستند، با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی در تهران برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی کودکان  مشکلات کودکانشان را توسط بهترین روانشناسان کودک حل می‌کنند. چرا که فقط یک روانشناس زبده و ماهرِ کودک، می‌تواند این مشکلات را تشخیص داده و راهکارهای مفیدی برایشان ارائه بدهد.

 

هم چنین بخوانید: درمان اختلال پس از سانحه در کودکان

چرا باید برای فرزند خود به روانشناسی مراجعه کنیم؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بحث روانشناسی کودک کاملا تخصصی است. گاهی اوقات کودکانمان دچار برخی اختلالات روانی می‌شوند که اگر به موقع به یک مشاور روانشناس کودک مراجعه نشود، می‌تواند در آینده عواقب بسیار جدی داشته باشد. به همین دلیل، بهت است والدین با اولین نشانه‌های مشکلات و اختلالات روحی و روانی در کودکانشان، سریعا برای رفع مشکلات کودک خود، به یک مرکز مشاوره برای مشاوره روانشناسی کودکان مراجعه می‌کنند. چرا که آن‌ها به خوبی می‌دانند حل کردن مشکلات تخصصی، نیاز به یک متخصص در حوزه روانشناسی کودک دارد.

مشاوره روانشناسی کودکان در تهران
مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

اختلال کودکان را جدی بگیریم!

بسیاری از افرادی که در بزرگسالی دچار مشکلاتی نظیر عدم اعتماد به نفس، خجول بودن، کمبود عزت نفس و… می‌شوند، همگی این مشکلات ریشه در کودکی‌شان دارد. شاید بسیاری از والدین با خودشان بگویند که همه والدین خیرخواه فرزندانشان هستند و هرگز باعث ایجاد مشکل برای فرزندانشان نمی‌شوند.

ما هم قصد نداریم این مسئله را انکار کنیم، اما می‌خواهیم بگوییم بیشتر مواقع این مشکلات کاملا غیرارادی بروز پیدا می‌کنند. چرا که بیشتر پدر و مادرهایی که ساکن دهران هستند و کودکانشان را به مرکز مشاوره روانشناسی سلامت در تهران می‌آورند، متوجه خطاهایی در رفتارهایشان می‌شوند که قبل از آن، چنین رفتارهایی را عادی می‌دانستند.

 

همچنین بخوانید: اختلال افسردگی در کودکان

سن شخصیت دهی به کودک

شاید با خودتان چنین فکر کنید که بهترین سنین تربیت کودک، از دوران مدرسه و یا نهایتا دو سال قبل از آن آغاز می‌گردد. اما باید به شما بگوییم که شخصیت کودک از سن ۱ تا ۵ سالگی شکل می‌گیرد. دانشمندان حتی به این نتیجه رسیده‌اند که کودکان در شکم مادر هم می‌توانند بسیاری از اصوات و کلام را احساس کنند! جالب است نه؟ پس بهتر است این سن حساس را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هرگونه مشکلات روحی در کودکانتان به یک مرکز مشاوره روانشناسی در تهران مراجعه کنید.

مشاوره روانشناسی کودکان در تهران
مشاوره روانشناسی کودکان در تهران

چه زمانی باید به مشاور روانشناس کودک مراجعه کرد؟

زمانی که تمامی روش‌هایی که راجع به آن‌ها مطالعه و یا تحقیق کرده‌اید، برای حل مشکلات کودکتان موثر واقع نشد، باید حتما از یک فرد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. ما هر چقدر هم که در زمینه‌ی مشکلات کودکانمان مطالعه و یا تحقیق کنیم، باز هم به پای چندین سال درس خواندن و تجربه کاری یک روانشناس کودک نخواهد رسید.

در نتیجه بهتر است با مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی ، مشکلات کودکانتان را به افراد حرفه‌ای بسپارید. یک مشاور روانشناس کودک، در این زمینه تخصص‌های لازم را دارد و می‌تواند حتی حادترین مشکلات کودکانتان را با روش‌های بسیار ساده حل کند. چرا که روانشناسان کودک سال‌ها در این زمینه درس خوانده و به صورت عملی کار کرده‌اند و می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

مشاوره روانشناسی کودک در تهران

یکی از فاکتورهای مهمی که هر والدینی باید در مورد کودک خود رعایت کنند، این است که کودک شناسی خوبی در مورد فرزند خود داشته باشند. اهمیت روانشناسی کودک در همین مسئله روشن می‌شود، چرا که هر پدر و مادری دوست دارد فرزندش یک روند رشد سالم را طی کند. اینکه پدر و مادر با الگو‌های رفتاری طبیعی و غیر طبیعی کودک آشنا بشوند، باعث می‌شود که ارتباطِ بین والدین با کودک خود بهتر از هر زمان دیگری بشود. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران برای فرزند دلبنتان، با شماره مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن