phone
تماس با مرکز مشاوره
online
مشاوره آنلاین
booking1
رزرو وقت مشاوره
map
دریافت مسیر نقشه

مشاوره روانشناسی در تهران

روانشناسان برگزیده تهران

دکتر رحیم سلگی

دکتر رحیم سلگی

مشاور روانشناس | روانشناس خانواده | زوج درمانگر | روانشناس کودک – نوجوان | مشاور فردی (اضطراب، افسردگی و…) | طرحواره درمانگر | مشاوره پیش از ازدواج

دکتر رضا الطافی

دکتر رضا الطافی

مشاور روانشناس | روانشناس خانواده |  زوج درمانگر  | مشاور فردی (اضطراب، افسردگی و…) | مشاوره پیش از ازدواج

آزاده مسکوک

آزاده مسکوک

مشاور روانشناس | طرحواره درمانگر | کوچینگ | NLPer  | مشاور فردی 

دکتر سهیلا بهتوئی

دکتر سهیلا بهتوئی

مشاور روانشناس | مشاور فردی | مشاور خانواده

دکتر هانیه مظفری

دکتر هانیه مظفری

مشاور روانشناس | مشاوره زوجین | مشاوره پیش از طلاق | مشاوره پیش از ازدواج

WhatsApp Image 2021-12-18 at 12.41.12 PM(1)

دکتر هما نیابتی

زوج درمانگر | سکس تراپیست

دکتر زهرا احمدی

زهرا احمدی

مشاور روانشناس | مشاور فردی (اضطراب، افسردگی و…)

دکتر نیلوفر تهرانی

 نیلوفر تهرانی

مشاور روانشناس | طرحواره درمانگر | مشاور فردی | مشاوره زوجین

| گروه درمانگر

دکتر مرضیه فیضمندیان

دکتر مرضیه فیضمندیان

مشاور روانشناس | مشاور فردی | مشاوره زوجین | مشاوره کودک – نوجوان

دکتر سحر منصوری

دکتر سحر منصوری

مشاور روانشناس | مشاوره تحصیلی

دکتر ناهید قادری

دکتر ناهید قادری

مشاور روانشناس | مشاوره زوجین | مشاوره پیش از طلاق | مشاوره پیش از ازدواج

برای یافتن آسان تر و راحت تر اطلاعات و سوالات متداولی که کاربران در مورد روانشناسی و نحوه درمان می پرسند، ما آنها را به صورت موضوعی طبقه بندی کرده ایم. این طبقه‌ بندی باعث می شود تا به آسانی بتوانید به بخش های مختلف وب سایت که دارای موضوعات تکمیلی است ورود پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

در این بخش می خواهیم درباره موضوع روانشناسی با شما صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درمان روانشناسی چقدر طول میکشد؟

در این خصوص مطالعه انجام شده است که پژوهش‌های انجام شده در این مطالعه نشان داده است که حدود ۵۰ درصد افرادی که برای روان درمانی مراجعه می‌کنند در بازه ی ۸ جلسه روانشناسی، بهبودی خود را به دست آورده و ۷۵ درصد آنان پس از گذشت شش جلسه از روان درمانی بهبودی بسیار ثمربخشی حاصل کردند.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

حال منظور از بهبودی چیست؟

هنگامی که اثرات بهبودی در یک فرد پدید می آید این عمل به معنای تکمیل و موفقیت درمان نخواهد بود. چرا که پایان کار در اینجا اتفاق نمی افتد. اتفاق نظری که در اکثر روانشناسان وجود دارد این است که بازه درمانی یک شخص به عوامل مختلفی اعم از شدت مشکل و اهداف درمانی وابسته است.

ممکن است این حرف مایوس کننده به نظر برسد ولی اینگونه نخواهد بود چرا که بی شک با توجه به اطمینان کاملی که روان‌شناسان داده اند می توان در بازی ۳ الی ۶ ماهه روند کامل درمانی را طی کرد. منظور از ماهیت مشکل در روند درمان مشکلی است که فرد برای رفع آن به روانشناس مراجعه کرده است.

یکسری از مسائل نیاز به روند بیشتری برای درمان دارند برای مثال شخصی که افسرده است در این بازه قرار می‌گیرد. یا افرادی که در برابر مسائل ساده و پیش و پا افتاده نگران می‌شوند و استرس شدیدی به خود تحمیل می کنند نیاز به مشاوره بیشتری برای درمان این مشکل خود دارند. منظور از شدت روند درمان افزودن جلسات مشاوره در طول هفته است چرا که معمولاً در هر هفته یک جلسه برای بیمار مشاور اختصاص داده می ‌شود.

اما در این شرایط ممکن است این جلسات درمانی افزایش پیدا کند چرا که افسردگی مزمن و طولانی نسبت به نوع ساده آن پیشرفته تر و حساس تر است. در کنار و موازات آن هدف های تعیین شده در درمان نیز بسیار موثر هستند.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

حال به نظر شما منظور از هدف‌های تعیین شده در طول درمان چیست؟

برای مثال فردی می گوید می خواهم احساس آرامش بیشتری داشته باشم و در نهایت از خود استرس را دور کنم و یا با شیوه راحت تری بتوانم با دیگران ارتباط برقرار کنم. ممکن است در شرایطی که فرد دیگری می گوید می خواهم به طور کامل و با اراده خود، زندگی ام را تغییر داده و نحوه تصمیم ‌گیری خود را کنترل کنم.

در مورد هر کدام از هدف‌های گفته شده، طول درمان و روند آن نیز کاملاً متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است هدف مورد نظر هدفی کوتاه مدت باشد و بتوان با کنترل آن و با هماهنگی در آینده آن را به درستی مدیریت کرد.

اما اگر مشکلی حادتر باشد ممکن است طول درمان در بازه ای یکساله اتفاق بی افتد و یا حتی طولانی‌تر از یک سال باشد. اگر بخواهیم این موارد را طبقه بندی کنیم در کل مشکلاتی که با سازش کردن تناقض دارند در بازه ۸ الی ۱۲ جلسه دوران بهبود را تکمیل می کنند. این روند سازشی در بین مشکلات زوجین نیز پابرجا است و می‌توان آن را در این بازه حل کرد. اما اگر دعوا و جنجال های زوج های شدید باشد به زمانی بالای ۶ ماه برای درمان و طی شدن روند تکمیلی نیاز است.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

گاهی می توان یک مشکل را در بازه ای چند جلسه‌ای اتمام بخشید ولی گاهی مشکلی زمان یک سال را برای اتمام خود می طلبد که این کمی روند را پیچیده در و زیاد تر جلوه می دهد. مخصوصاً در زمان هایی که به علت عدم رسیدگی، مشکل در حال گسترش بوده و پستی و بلندی های زیادی به آن افزوده شده است.

معمولاً مشکلاتی حاد مانند افزایش توهمات افسردگی و واکنش های استرسی شدید نسبت به مسائل جدی و یا ساده، مصرف مواد مخدر افراطی و مشکلات شناختی و شخصیتی محیطی از عوامل سخت محسوب شده و با توجه به شدت و علائم های آن به بازه ای یک ساله و بیشتر برای اتمام روند درمانی نیاز دارد.

مشاوره و روان درمانی چه تفاوتی دارند؟

در روان درمانی شرایط به این نحو است که باید به درون خود برای ارجاع پاسخ مثبت رجوع کنید. برای مثال تمام مسائل مختلف در حوزه های تفکری و احساسی، شناختی و محیط و کنش و واکنش های خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید که دقیقه مشکل از کجاست و از کجا نشأت می‌گیرد؟

در اینجا یاد می گیرید سازگاری بهتر در زندگی را برای خود ایجاد کرده و رضایت درونی را نسبت به اتفاقات و آدم های اطراف خود به دست آورید. حال در این بین مشاوره و درمان توسط روانشناس نیز در یک راستا هستند و به طور کلی همدیگر را توصیف می کنند.

حال تفاوت آنها در چیست؟

در مشاوره، می‌شود رشد شخصیتی و سازشی فرد را مورد هدف قرار داده و آن را با گفتگو درمان کنند. در حالی که عبارت روان‌درمانی در واقع مقابله ای پزشکی و دارویی در برابر مسائل و مشکلات روحی بوده که ریشه در مسائل شخصیتی دوانده است.

شرکت‌های بیمه درمانگر نیز مورد دوم را شامل شده و فقط برای آن باز پرداخت بیمه را لحاظ کرده و مشاوره را در راستای کار خود نمی آورند. البته که این جداسازی تاثیر پیچیده و زیادی در این مقوله ندارد.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

ولی آیا در بین مردم هم همین اتفاق می‌افتد؟

بسیاری از انسان ها تصور می کنند که بین روان درمانی و مشاوره تفاوت عمده ای موجود است، که این مقوله صادق نیست. چرا که عده ای از انسان ها فکر می کنند که مشاوره کوتاه مدت است و سریع می توان بازه درمانی آن را طی کرد.

در حالی که اینگونه نبوده و این روند فقط مربوط به مسائل سازشی نخواهند بود. و یا عده دیگری معتقد هستند روان درمانی را فقط برای مشکلات بزرگ پزشکی و با مصرف دارو می توان پیش برد. که این مقوله هم به طور قطعی کذب است.

یا حتی عده ای معتقد هستند کسانی که به عنوان درمان گر مشاوره می‌دهند از سواد کمتری نسبت به سایر روانشناسان برخوردار بوده و روان درمانگران در این حیطه موفق‌تر عمل می‌کنند. تفکراتی از این قبیل کاملا گمراه‌کننده بوده و می تواند شما را به طور کلی از مسیر تان دور کند. چراکه در عمل هر دو دارای یک هدف بوده و برای کمک و تغییر روانشناسانه به مردم می‌شتابند.

و بسته به نوع و شدت و زمان مشکل، نحوه و بازی درمان را برای شما تشریح می کنند. هم مشاوره و هم روان درمانی آموزش های منحصر به فرد خود را شامل می‌شوند و این تغییرات به متغیر بودن رشته وابسته است نه میزان آموزش و عملکرد آنها نسبت به موارد فوق.

نکته‌ای که قابل توجه از پیشنهاد می‌دهیم که حتماً رعایت شود این است که از قبل نسبت به فردی که می خواهید از مشاوره بگیرید و یا روان درمانی را با ادامه دهید اطمینان حاصل کرده و بررسی و تحقیق کنید. ممکن است مشکل شما تنها با مراجعه به روان درمانی و روش درمانی او راه بیفتد. اما شما با مراجعه به مشاور نتوانید نتیجه مورد قبول خود را مطالبه کنید.

حتی ممکن است که یک روانشناس، صرفاً تحصیلات تکمیلی کارشناسی را گذرانده باشد و نتواند به مشکل حاد شما رسیدگی کند. بنابراین او دکتر تمام و کمال نیست و نمی تواند در این راه به شما مشاوره ای موثر را ارائه بدهد. پس قبل از اقدام به هر جلسه مشاوره ای و یا درمانی و رزومه و اطلاعات کارآمد را در مورد روانشناسان و روانپزشکان بررسی کنید.

زمان بندی برای مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان چگونه است؟

اگر بخواهیم به تمام نظریات موجود در مورد روان درمانگری بپردازیم به قدری زیاد خواهد بود که در این مقاله جای نخواهد گرفت. اساساً ما به طور خلاصه رویکردهایی را بررسی می‌کنیم که به صورت مکرر به کار رفته شده و از آن در طی زمان های زیاد بهره گرفته شده است.

این رویکردها به طور خلاصه به روان درمانی شناختی و رفتاری و روان درمانی پویای تقسیم می شود که با توجه به نوع و مباحث ارائه مشکل آن روانشناسان برای رسیدن به هدفی واحد اقدام به ترکیب روان درمانی شناختی و رفتاری می نمایند. رویکرد روان درمانی شناختی رسیدگی به مشکلات و تعارضات موجود در حال فرد است و می‌توان حتی مسائل مربوط به گذشته را نیز که در حال حاضر تاثیرگذار هستند را هم مورد درمان قرار دهند.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

فرضیه موجود در این رویکرد به این صورت است که ما خودمان باعث رشد بیماری روانی می شویم. برای مثال به علت انتظارات، فرضیه ها،عقاید نادرست و ناهنجار خود به افزایش مشکلات روانی خود دامن می زنیم. با اینکار ما تنها باعث رشد آن شده و باعث میشویم دیگران نیز در برابر آن ها مقابله به مثل کنند.

همانطور که در قبل نیز گفته شد، طول درمان بستگی به ماهیت مشکل و اهداف درمان بستگی دارد. به صورت کلی جلسات درمانی هفته یک مرتبه است اما ممکن است به دلایل مختلف جلسات اضافه نیز در برنامه با توجه به شدت مشکل نهادینه شود.

جلسات درمانی نیز می‌تواند با کمترین زمان در عرض چند جلسه به اتمام برسد و یا بیشتر از یک سال برای بهبودی زمان صرف کند.

در رویکرد روان درمانی بیشتر تمرکز بر روی مشکلات خاص است. برای مثال از بین بردن حالات و نشانه های اضطراب. به همین دلیل معمولا جلسات آن بیشتر و به صورت فشرده تر در هفته لحاظ میشود. در جلسات درمان رفتاری معمولاً هدف را فتارهای نابهنجار شخصیتی و یا تشویق به انجام رفتار متناسب با شرایط قرار می‌دهند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

این جلسات ملاقات روان درمانی ممکن است به حالت استاندارد بوده و هر هفته یک جلسه باشد و یا بنا به دلایل مختلف به صورت فشرده تر در هفته برگزار شود. اما به طور کلی تعداد کل جلسات محاسبه شده در طول هفته و کل رویه درمانی در بین بازه ای ۸ الی ۱۲ جلسه است. که در آن انواع مشخصات رفتاری و درمانی فرد لحاظ شده و مورد بحث و تحقیق قرار می گیرد.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

در نظریات اولیه که روان درمانی را به صورت بخشی از درمان برای مشکلات روانی قرار می‌دادند تنها درمانی که موجود و موثر بود  روانکاوی بود. که زمان‌بندی قرارها و ملاقات‌های آن کاملا متفاوت و مجزا با روش امروزی بود. زمانبندی ملاقات ها در این روش معمولاً در تمام شش روز هفته بود و درمان ۲ الی ۵ سال طول می کشید. فرضیه های موجود در این رویکرد از این قرار بود که این مشکلات ناشی از دوران بچگی دارند در آنها از قبل وجود داشته و باعث رشد این مشکل روانی می‌شود.

در حال حاضر این روش درمانی بسیار کمتر استفاده می شود. اما با این که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد ولی روش آن با تغییرات عمده ای روبرو شده است. برای مثال تعداد جلسات آن به دو بار در هفته کاهش پیدا کرده است و کل روزهای هفته را دیگر شامل نمی شود. اما ممکن است به علت وجود شرایط حاد بازهم تعداد جلسات آن افزایش پیدا کند.

در بین تمام این روش های روان درمانی، روان درمانی پویا شباهت بسیار زیادی به روانکاوی دارد. در این روش نیز برخلاف روانکاوی معمولاً جلسات ایجاد شده به صورت هفته ای یکبار است اما ممکن است به علت وجود شرایط مختلف جلسات آن افزایش پیدا کند. که باز هم این شرایط بستگی به نوع درمان و حاد بودن مسئله و اهداف درمانی دارد.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

پس به طور کلی افزایش جلسات روان درمانی تا حد بسیار زیادی بستگی به روش درمانی روانشناس دارد. ولی به طور قطعی افزایش تعداد جلسات وابستگی بسیار زیادی به نوع و حاد بودن یک بحران و همچنین مشکلات شدید روان درمانی و روانشناختی بستگی دارد.

در طول مشاور توسط روانشناس باید اطمینان کامل را به او داشته باشیم و نسبت به مشاوره ها روش درمانی او حسی مثبت را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در اسرع وقت در خود ببینیم.

چراکه در صورت وجود بدبینی و عدم اعتماد به روانشناس نمی‌توانیم مشکل خود را در زمان ایده آل حل کنیم و آن را به مشکلی بزرگتر تبدیل میکنیم.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

بهترین مشاوره روانشناسی در تهران

برای یافتن مشاوران روانشناس برتر برای مشاوره روانشناسی در تهران، شما عزیزان باید به سراغ مراکزی بروید که بهترین رزومه‌ها را در کارنامه خود دارند. کلینیک روانشناسی سلامت یکی از بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در کل ایران است. مرکز مشاوره روانشناسی سلامت به عنوان بهترین مرکز روانشناختی  در سالهای ۱۳۹۸ و  ۱۳۹۹ از سمت سازمان بهزیستی کشور شناخته شد. شما می‌توانید مدارک مربوطه را در صفحه درباره ما مشاهده فرمایید.

روانشناسان مرکز سلامت همگی از بهترین روانشناسان تهران و ایرن هستند و تاکنون رزومه‌ی درخشانی را ازخود برجای گذاشته‌اند. اگر به دنبال بهترین مشاوره روانشناسی در تهران هستید، حتما با مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

روانشناس خانم در تهران

ممکن است برخی افراد (ازجمله بانوان عزیز، کودکان و نوجوانان و بعضی آقایان) با روانشناس خانم ارتباط بهتری برقرار کنند و با درمانگر خود احساس راحتی بیشتری را تجربه کنند. درواقع اینکه روانشناس شما آقا یا خانم باشد ممکن است در روند درمان تفاوت زیادی ایجاد نشود. تنها چیزی که وجود دارد احساس راحتی شما با درمانگرتان است. بیشتر درمانگران مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در تهران خانم هستند که همگی از بهترین روانشناسان خانم در تهران هستند.

روانشناس معروف در تهران

این‌روزها میزان معروف بودن افراد در مشاغل مختلف، معیاری برای عالی بودن آن روانشناس نیست. ممکن است شخصی روانشناس معروفی نباشد اما روند درمان را بهتر از درمانگران معروف برای مراجع خود طی کند. در روزگاری که آدم‌های زیادی معروف می‌شوند، تشخیص بهترین روانشناس بهتر است فقط با رزومه‌ی آنها مبنی بر روند پیشرفت مراجعینشان سنجیده می‌شود.

روانشناس آنلاین؛ آیا مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین هم می‌تواند باشد؟

ممکن است برای همه سخت باشد که در جلسه حضوری مشاوره روانشناسی حضور بیابند. از جهتی دیگر با وجود اینکه از شیوع ویروس کرونا خیلی وقت است که گذشته، برخی از افراد همچنان مشاوره آنلاین و تلفنی را به مشاوره حضوری ترجیح می‌دهند. درمانگران مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در تهران، خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین را نیز به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

مثبت اندیشی ، پایه برخورد با عادات منفی

مثبت اندیشی و اعتماد به نفس در پایداری تصمیم های ها و عدم گرایش دوباره به عادت منفی بسیار موثر است. زمانی به شناخت پیدا کردن به جوانب عادت ها خو گرفتهایم، تاثیر مهمی در از بین بردن عادت های منفی حاصل می شود. در واقع برخوردهای احساسی و یکباره نخواهد توانست هدف ما را تعیین کنند. چراکه طراوت و انرژی این برخوردها بعد از چند ساعت یا چند روز کمرنگ خواهد شد.

مساله مهم دیگر مثبت اندیشی و اعتماد به نفس است.  کسی که به عناصر زندگی اش با دیدی مثبت نگاه کند، بهتر خواهد توانست در برابر عادتهای بد ایستادگی کند. در واقع همه ما به نوعی در معرض خطا و رفتارهای غلط قرار داریم، اما آنچه مهم به نظر میرسد شیوه برخورد ما با رفتارهای غلط است.

افرادی که عزت نفس بالایی دارند ، اگرچه ممکن است دست به خطا بزنند، اما بینش بالایشان اجازه نخواهد داد این رفتارها شکل یک عادت را به خود بگیرد. اتکا به تواناییها و استعدادها در ترک عادتهای ناپسند بسیار حیاتی است.

گاهی حتی لازم است خانواده نسبت به یک موضوع خاص بیتفاوت باشد تا فرد راحتتر بتواند مساله را حل کند. برای ترک عادت بد چه باید کرد؟ تکرار عادت موجب سکون می شود.

مشاوره روانشناسی تهران
مشاوره روانشناسی در تهران

دکتر پاتریشا فارل، روانشناس بالینی انگلوود آمریکا معتقد است که اگرچه ترک عاداتِ بد و غلط بسیار سخت است؛ اما اگر راهکار درست را بدانیم حتما میتوانیم آن عادت را بشکنیم. طبق نظر دکتر فارل بعضی عادات اگرچه به ظاهر مشکل ساز نیستند ولی در طولانی مدت ایجاد مشکل می کنند. مثلا خود فرد و یا اطرافیان را خسته می کنند. ببرای مثال عادت های منفی آدم هایی که دائم حرف زنند و یا مدام در گذشته زندگی میکنند را در نظر بگیرید.

اگر این عادات را به طور اساسی ترک نکنند خودشان اولین فرد متضرر هستند چون آدمهای اطراف را از دست می دهند. آنها اسیر می شوند و در تنهایی که به دست خود درست کرده اند، بسیاری فرصتهای اجتماعی را از دست میدهند و حتی گاهی فرزندانشان هم گاهی از آنها دوری می کنند. شاید این راهکار ساده کمک کننده باشد. البته شرط اول خواستن و تمایل قلبی برای ترک عادت بد است.

زمان وقوع عادت غلط، هشیارانه عمل کنید در ابتدا باید بدانید چه موقع و چرا درگیر آن عادت غلط میشوید و یا به عبارتی چه موقع و چرا عادت بد تمام وجود شما را درگیر خود می کند.

اگر بخواهید این عادات را متوقف کن آورید، باید با دقت به این موضوع توجه داشته باشید تا تشخیص دهید تحت چه شرایطی به این کار روی می چه احساساتی باعث میشود این عادات در شما بروز کنند. اگر این موضوع شناسایی شود، آن وقت میتوانید اصل ماجرا را ریشه یابی کرده و به طور صحیح و علمی آن را حل و فصل کنید.

اگر به دنبال مشاوره روانشناسی در شهر تهران هستید. تیم مرکز مشاوره روانشناسی سلامت با داشتن درمانگرانی مجرب که می توانید رزومه ی آنها را نیز در همین سایت مشاهده بفرمایید، آماده ی کمک رسانی به شما عزیزان هستند.

6 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره روانشناسی در تهران»

  1. سلام بر شما، من واقعیتش به راهنمایی احتیاج دارم… حدود یکی دو سالی هست که من دچار افسردگی شدم. یکی از دوستام می‌گفت تله هات فعال شده ولی من اطلاع زیادی از تله ها ندارم… با مشاوره حالم بهتر میشه؟ واقعاً تله ها درست شدنی هستند؟

    1. سلام دوست عزیز.
      طرحواره ها یا تله های زندگی درواقع الگوهای تکرار شونده‌ای هستند که ابعاد مختلفی از زندگی ما را می‌توانند تحت تأثیر خودشان قرار دهند. قطعاً اگر طرحواره های شما فعال باشد، با مراجعه به یک طرحواره درمانگر و پیش گرفتن روند درمان، اوضاع روانی شما پس از مدتی به طرز قابل توجهی تغییر خواهد کرد. تغییر تله های زندگی اگرچه در ابتدا سخت و یا حتی طاقت فرسا به نظر برسد، اما با پیش گرفتن روند درمان و پیش رفتن با درمانگرتان، اوضاع روانی شما را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره برای طرحواره درمانی با شماره مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

  2. profile avatar
    فاطمه عزیز احمدی

    سلام ممکنه یکی مشاورش کلی طول بکشه و خوب نشه؟؟؟ من از چند نفر شنیدم که مدت نسبتاً طولانی ای روانکاوی شدند ولی همچنان احساس افسردگی می‌کنن.

    1. سلام دوست عزیز.
      عوامل مختلفی در طول کشیدن مدت دوره‌ی مشاوره روانشناسی نقش دارد. بزرگی مشکل شخص، مخلوط شدن مشکلات شخص در طی روند مشاوره و همچنین میزان همکاری شخص با مشاور روانشناس خود، عواملی هستند که باعث افزایش طول درمان می‌شوند. قطعاً تغییر دادن الگوهای مختلفی که سال‌ها با آنها زندگی کرده‌ایم کاری زمانبر خواهد بود و تلاش و ممارست مارا طلب می‌کند.
      شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره تلفن مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در شهر تهران تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

  3. سلام چی میشه که مشاوره یک نفر طول می‌کشه؟ آیا یک مشاور از عمد اینکارو میکنه؟! این سوالیه که همیشه ذهنمو درگیر کرده.

    1. سلام بر شما دوست عزیز.
      خیر، قطعاً یک مشاور از عمد این کار رو نمی‌کنه. عوامل مختلفی مثل بزرگی مشکل شخص و میزان همکاری شخص با درمانگر وجود دارد که باعث طولانی شدن روند درمان می‌شود. ما با مشاوره روانشناسی در صدد تغییر الگوهای دیرینه‌ای هستیم که سال‌ها با آنها زندگی کرده ایم. بنابراین تغییر دادن الگوهای قدیمی نیازمند تلاش و ممارست است؛ چرا که پروسه‌ی تغییر گاهی طاقت فرسا و طولانیست.
      شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره تلفن مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در شهر تهران تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن